အလုံလမ်းကို(၁)လ ခေတ္တပိတ်၍ ရထားလမ်း၊ ကားလမ်း၊ ခုံးကျော်တံတားသစ် စီမံကိန်းတံတား ချဉ်းကပ်နှင့်မြေကာနံရံများ ဆောင်ရွက်မည်။
ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး အလုံမြို့နယ် အလုံလမ်းမကြီးနှင့် ရထားလမ်း ဖြတ်သန်းရာ အလုံလမ်း ပိုင်းရှိ ရထားလမ်း/ကားလမ်း ခုံးကျော်တံတားစီမံကိန်းကို မြန်မာ့မီးရထား တံတားပေါင်အလုပ်ရုံ (မလွှကုန်း) အင်ဂျင်နီယာဌာနမှ တာ၀န်ယူ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိရာ လက်ရှိတွင် တံတားတည်ဆောက်မှု လုပ်ငန်းများ ပြီးစီးနေပြီးဖြစ်သော်လည်း ဆောင်ရွက်ရန် ကျန်ရှိနေသော တံတားချဉ်းကပ်လမ်းနှင့် မြေကာနံရံ လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်နိုင်ရေးအတွက် ဗဟိုလမ်းနှင့် အောက်ကြည့်မြင်တိုင်လမ်းကြားရှိ အလုံလမ်းအား ၂၀၂၁ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီ ၁ ရက်မှ ၃၁ ရက်အထိ (၁)လခန့် ခေတ္တခဏ လမ်းပိတ်ထားမည်ဖြစ်ကြောင်း မြန်မာ့မီးရထား တံတားပေါင်အလုပ်ရုံ (မလွှကုန်း)ရုံးမှ သိရသည်။
" အခုက တံတားက ပြီးပြီပေါ့။ တံတားရဲ့ ချဉ်းကပ်လမ်းနဲ့ မြေကာနံရံလုပ်ငန်းတွေ ဆောင်ရွက်နေပါတယ်။ ဒီအပိုင်းမှာ အလုံလမ်းကိုမပိတ်ဘဲ မော်တော်ယာဉ်တွေ သွားလာရင်းနဲ့ ကားလမ်းကို ရှောင်ကွင်းပြီး လုပ်တာက လုပ်လို့ရတဲ့အထိကို ဆောင်ရွက်လာတာ အခုဆို ချဉ်းကပ်နဲ့ မြေကာနံရံလုပ်ငန်းက (၄၅) ရာခိုင်နှုန်းပြီးနေပြီ။ ထပ်မံဆောင်ရွက်ဖို့ကျတော့ လမ်းမပိတ်ဘဲ လုပ်လို့မရတော့ဘူးလေ။ လမ်း ပိတ်ပြီး လုပ်ရမှာတွေပဲ ကျန်တော့တယ်။ အလုံလမ်းမကြီးပေါ်ကနေ ကျောက်တုံးတွေချတာ ကွန်ကရစ်လောင်းတာ လမ်းခင်းဖို့တွေကို ဆောင်ရွက်သွားမယ်။ ကျောက်တွေ၊ သဲတွေထည့်ပြီး ကွန်ကရစ်လောင်းတဲ့ အပိုင်းတွေကျန်တယ်၊ ဒါတွေက လမ်းပိတ်ပြီး ဆောင်ရွက်ရတော့မှာမို့ ဒီလမ်းကို ခေတ္တ တစ်လပိတ်ပြီး အပြီးဆောင်ရွက်သွားမှာ ဖြစ်တယ်၊ ပြီးတာနဲ့ ကားတွေက ယခင်သွားတဲ့ ဘေလီတံတားကနေ သွားစရာမလိုဘဲ ခုံးကျော်တံတားအသစ်ကနေ ပုံမှန်သွားလာနိုင်မှာပါ၊ ကျန်တဲ့အချောသပ်လုပ်ငန်းတွေပါ ပါမယ်ဆိုရင် အပြီးအစီး ဖေဖော်ဝါရီလထက်ကို နောက်မကျဘဲ အားလုံးပြီးစီးသွားနိုင်ပါတယ် " ဟု မြန်မာ့မီးရထားတံတားပေါင်အလုပ်ရုံ (မလွှကုန်း) အင်ဂျင်နီယာမှုးဦးမောင်ချိုက ပြောသည်။
အလုံလမ်း ရထားခုံးကျော်တံတား တည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်း ဆောင်ရွက်ရန်အတွက် ဗဟိုလမ်းမှ အလုံလမ်းကို အသုံးပြု၍ အောက်ကြည့်မြင်တိုင်လမ်းဘက်သို့ သွားလာကြမည့် မော်တော်ယာဉ်များ သည် ပန်းလှိုင်လမ်းမှလည်းကောင်း၊ မင်းရဲကျော်စွာလမ်းမှတစ်ဆင့် ချန်ပါဖီလမ်း-သစ်တောလမ်း-နှင်းဆီကုန်းလမ်းများမှလည်းကောင်း မောင်းနှင်ပေးကြရန်နှင့် အောက်ကြည့်မြင်တိုင်လမ်းမှ အလုံလမ်းကို အသုံးပြု၍ ဗဟိုလမ်းဘက်သို့သွားမည့် မော်တော်ယာဉ်များသည် ပန်းလှိုင်လမ်းမှ လည်းကောင်း ချန်ပါဖီလမ်း - သစ်တောလမ်း - နှင်းဆီကုန်းလမ်းများမှ တစ်ဆင့် မင်းရဲကျော်စွာလမ်းမှလည်းကောင်းမောင်းနှင်ပေးကြပါရန် မြန်မာ့မီးရထားမှ တိုက်တွန်းအသိပေးနှိုးဆော်ထားကြောင်းသိရသည်။
အဆိုပါ အလုံလမ်း ရထားခုံးကျော်တံတား တည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်းသည် လက်ရှိတွင် တံတား တည်ဆောက်မှုလုပ်ငန်းများ ပြီးစီးနေပြီး တံတားအပေါ်သို့ တက်ရောက်မည့် ချဉ်းကပ်လမ်းများနှင့် မြေကာနံရံများ တည်ဆောက်နေခြင်းဖြစ်သည်။
ယခုအခါတွင်ရထားလမ်း/ကားလမ်းခုံးကျော်တံတား အသစ်တည်ဆောက်မှုအဖြစ် အမြင့် ၁၇ ပေ ခွဲ အထိ မြင့်သွားပြီး အကျယ် ၅၅ ပေ အကျယ်ရသည် အထိ ဆောက်ရွက်လိုက်ခြင်းဖြစ်သည်၊ ရေမြောင်းများ စနစ်တကျ တည်ဆောက်ခြင်း/ကား လမ်းကို လည်းယခင် ၂၆ ပေ ၆ လက်မ ရှိနေရာမှ ယခု ၄၄ ပေ အကျယ်အထိ ဆောင်ရွက်ပြီး လေးလမ်းသွားကားလမ်း ဖြစ်ပေါ်လာမည်ဖြစ်ကြောင်းသိသည်။
အလုံလမ်းရထားခုံးကျော် အဆင့်မြှင့်တင်ခြင်းလုပ်ငန်းသည် RC ဘိုးပိုင် ဖောင်ဒေးရှင်းဖြစ်ပြီး RC Card နှင့် RC Sharp ဖြင့်တည်ဆောက်ပြီး တံတားပေါင်မှထုတ်လုပ်သော PC Girders ၅၇ ပေ ၃ လက်မ ကိုတင်ကာ ထိုမှတဆင့် RC ကွန်ကရစ် ကြမ်းခင်းလောင်းပြီး တည်ဆောက်ထားခြင်းဖြစ်သည်။ ထို အလုံးတံတား တည်ဆောက်ခြင်းအတွက် ကျပ်သန်း ၁၀၀၀ ခန့်အကုန်ကျ ခံတည်ဆောက်ခြင်းဖြစ်ကြောင်း မြန်မာ့မီးရထား တံတားပေါင်အလုပ်ရုံ (မလွှကုန်း )ရုံးမှ သိရသည်။
သတင်းစဉ်